Blogposts inzetten om nog meer potentiële klanten te bereiken? Good idea! Maar hoe begin je hier het best aan en waar moet je op letten? Good thing dat jouw trouwe hippo’s klaar staan om je alle ins en outs te leren! Maak plaats voor de kracht van content.
Choose your topic
Wat wil je jouw lezer bijbrengen? Weet je niet goed over welk topic je wilt gaan schrijven? Plaats jezelf in de leefwereld van jouw doelgroep en zoek uit welke problemen zij ervaren en biedt doormiddel van jouw blog een oplossing of antwoord op hun vraag.
De ideale lengte voor een blogpost?
Om deze vraag te beantwoorden is het belangrijk om je ervan bewust te zijn dat je niet alleen voor de lezer schrijft. Zoekmachines houd je beter ook in je achterhoofd! Search engines zorgen er namelijk voor dat jouw blogpost tot bij de lezer komt. Mister Google is dus in charge! Maar wat vindt Google dan belangrijk?
Don’t forget the search engines
Zoekmachines zorgen ervoor dat de lezer jouw post te zien krijgt. Je wil dus zeker optimaliseren voor SEO. It’s simple. Hoe meer content, hoe meer clues zoekmachines hebben om jouw content en dus ook jouw brand te pushen naar potentiële klanten. Zoekmachines hebben een duidelijke voorkeur voor lange teksten. Hoe langer de tekst hoe groter de kans -volgens Google althans- dat de lezer waardevolle informatie aantreft op jouw pagina. Maar Google is natuurlijk niet de lezer.
The reader comes first
Doordat we voortdurend getriggered worden door allerlei informatie sluit ons brein uit reflex zich af voor bepaalde prikkels. We zijn dus opzoek naar kleine, hapklare brokken duidelijke informatie. Daarbovenop is het belangrijk om je ervan bewust te zijn dat informatie merendeels wordt opgezocht op een gsm, of andere kleine schermen. Een ellenlange tekst van 3000 woorden lezen op onze gsm? No thanks! Geen haar op ons hoofd die eraan denkt.
The benefits van blogs
Bloggen is hot voor zowel grote als kleine bedrijven. Dé perfecte manier om meer traffic naar jouw website te genereren. Een relevant artikel kan zorgen voor een organisch bereik die jouw lezer makkelijk kan delen op social media, wat voor een nog groter bereik zorgt.
Conclusie
Our suggestion? Een post van
900 woorden geeft je de ruimte om jouw subject te ontplooien, én laat ook aan Google weten dat jouw post de moeite waard is om te tonen aan de zoeker.
Streef dus naar scanbare posts, met een titel die aanzet tot lezen. Als die post dan ook nog eens boordevol relevante info zit en alle vraagtekens voor jouw lezer invult then you’re golden!
Need help? Een team vol enthousiaste hippo’s staat te popelen om de allerbeste content te schrijven voor jouw bedrijf!
Stel jouw pakket samen of boek een vrijblijvend gesprek.