Terwijl alle spotlights gericht zijn op socials zoals Instagram en Facebook, schuilt er een social in the shadows. Nochtans zijn de mogelijkheden eindeloos, op voorwaarde dat je weet hoe je ze kunt benutten! Say hello to Pinterest! Een platform dat jou zeker nog kan verbazen. Het netwerk is er voor diegene die op zoek zijn naar inspiratie en ideetjes. Get to know everything Pinterest, en ontdek waarom het platform ook een plekje binnen jouw marketingmix verdient!
Pinter-watte?
First things first, Pinterest, wat is dat nu eigenlijk? Het netwerk geeft jou als gebruiker de mogelijkheid nieuwe ideeën, nieuwe producten en mogelijkheden te ontdekken. Op het platform kom je terecht op een visuele zoekmachine. Tik in waar je precies op zoek naar bent, en poef! Pinterest geeft je tal van afbeeldingen en video’s met resultaten die jou kunnen interesseren op basis van je zoekwoorden.
Alles wat je leuk of interessant vindt kan je verzamelen in categorieën. Think oldfashioned pinboards! Alles wat je opslaat bewaar je namelijk als een ‘pin’ op je ‘bord’. En op die manier maak jij je eigen persoonlijke bron van inspiratie en ideetjes voor een bepaald topic! Handy, right?
Hoe gaan ‘pinboards’ mijn business boosten?
The best part? Achter deze pins schuilen vaak links naar de originele website. Een regelrechte link dus naar de content creator of verkoopspagina!
Brand awareness en webtraffic gegarandeerd.
Hoe starten?
- Maak een business profiel aan.
- Post consistent content die kwalitatief én relevant is.
- Maak pinborden voor verschillende categorieën. Voeg zoekwoorden toe zodat ze makkelijker te vinden zijn én - don’t forget - voeg de link naar jouw website toe.
- Met de Pinterest Widget Builder maak je buttons voor jouw website, zo is jouw website helemaal Pinterest-friendly!
- Zorg ervoor dat je Pinterest account shoppable is door pins te maken van jouw producten.
Good to know
Enkele facts over Pinterest. Zo maak jij de beste keuzes voor jouw content op het platform!
- 71% van de gebruikers zijn vrouwen
- 2 op 3 gebruikers zijn tussen 18 en 49 jaar oud
- 28% van social media gebruikers gebruiken ook Pinterest
- De populairste categorieën zijn: food & drinks, mode, vakantie en interieur
- 85% gebruikt Pinterest in de app
- De gemiddelde tijd gespendeerd in een bezoek op Pinterest bedraagt 5 minuten
- 2 biljoen maandelijkse zoekopdrachten
Conclusie
Met andere woorden: Pinterest is er voor elke creatieveling die op zoek is naar nieuwe dingen om te ontdekken. Jij als ondernemer kan hen daarin helpen en ondertussen ook naamsbekendheid verwerven én het internetverkeer naar jouw website verhogen. Van een win-winsituatie gesproken!
Wil jij ook graag Pinterest inzetten om sales en brand awareness te verhogen, maar weet je niet goed hoe je dat nu het best kunt aanpakken? Wij Hippo’s zijn ook fervente pinners! Wij weten precies hoe we jouw onderneming op de kaart kunnen zetten.
Boek een belafspraak met één van onze Hippo’s!