7 tips voor een doeltreffende Facebook Ads campagne

Elke dag opnieuw komen we honderden advertenties tegen. De ene blijft al wat langer hangen en de andere laten we gewoon voorbijgaan zonder het te beseffen. Ben jij op zoek naar een manier om ervoor te zorgen dat jouw advertentie écht in het oog springt en niet gewoon in de grote digitale massa verdwijnt? Lees dan zeker verder! 👇.

Tip 1: Let your visual speak

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dit spreekwoord wordt vandaag steeds meer aan de test onderworpen en elke keer opnieuw slaagt het weer met glans. We scrollen allemaal x aantal keren doorheen Instagram, Tiktok, Facebook, LinkedIn of wat jouw favoriete social media platform ook mag zijn… 😉 Het is dus aan jou om de aandacht te trekken met een visual, foto of video, die eruitspringt, zodat mensen stoppen met scrollen en verder kijken naar jouw advertentie.

Tip 2: Catchy Copy

Niet alleen een boeksprekende visual is belangrijk, maar ook een korte en krachtige copy kan de aandacht trekken. Deze zorgt er in veel gevallen voor dat mensen over de streep getrokken worden en uiteindelijk toch doorklikken naar de website. Met andere woorden: naast de visual is je copy dus ook zeker een ‘make it or break it’-factor. Wees dus concreet en persuasief!

Tip 3: Be Personal

Naast een sprekende visual en een catchy copy, is het persoonlijke aspect van je advertentie ook heel belangrijk. Mensen voelen zich veel sneller aangesproken wanneer ze zichzelf ergens in herkennen. Confronteer je doelpubliek met hun noden en tekorten. Gebruik dit en speel hierop in!

Tip 4: Think Mobile!

Inderdaad, de dag van vandaag surfen de meeste mensen via hun smartphone op alle mogelijke social media kanalen. Het is dus heel belangerijk dat jouw advertentie mooi uitkomt op een smartphone en niet alleen op desktop. Dé manier om dit goed te doen: speel met de lettergrootte op je visual en zorg er vooral voor dat alles duidelijk en goed leesbaar is.

Tip 5: Use the right Call To Action

Je kent het wel die knop ‘lees meer’, ‘shop nu’, ‘aanbieding claimen’,.. en zoveel meer. Deze knop vertelt wat je te zien zal krijgen als je doorklikt van de advertentie naar de website. Gebruik bijvoorbeeld niet de button ‘contacteer ons’ om er daarna een link achter te steken die je doorverwijst naar een pagina om je ergens voor in te schrijven. Gebruik de knoppen slim en breng mensen niet op een doolweg. Hetzelfde geldt voor de achterliggende link!

Tip 6: Landingspagina (a.k.a. de achterliggende link)

Laat mensen niet ronddolen op je website, zorg ervoor dat ze meteen te zien krijgen waarvoor ze op de advertentie geklikt hebben. Als dat niet geval is, dan verlies je potentiële leads, klanten of zelfs sales. Het feit dat mensen doorklikken op je ad is het teken dat er een zekere interesse is. Zorg er dan ook voor dat alles een mooi geheel vormt: van a tot z!

Tip 7: Test, test, test and another test

Er bestaan geen vaste regeletjes en beschrijvingen van wat gegarandeerd het beste zal werken. Neen, wat werkt voor een ander werkt daarom niet voor jou. Het is dus een kwestie van testen. Laat verschillende visuals en teksten naast elkaar lopen en analyseer wat het beste werkt voor jouw doelgroep.
Doeltreffende en opvallende ads maken is hélemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt. Er komt veel meer bij kijken dan je in eerste instantie zou denken… Hopelijk kom je met deze tips van onze digital ads specialiste Scarlett ☝️ al een heel eind verder. Laat je jouw online advertising toch liever aan échte experts over? Boek dan zeker eens een gratis adviesgesprek met één van onze hippo’s!